Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Paradisträd, mycket/lite vatten?
          Inger Skåne
          Inlägg 26-11-2002, 14:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem nr: 156

Jag har två paradisträd varav ett som blir större och större....

Men - bägge två "slokar", grenarna blir mjuka. Varför? Jag vattnar mindre och mindre i tron att det ska hjälpa - men inte! Hur mycket/lite vatten ska dom ha egentligen?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 26-11-2002, 21:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

För lite ljus - på tok för lite ljus och för varmt vid fel tidpunkt. Jag har ett paradisträd som är tjockt och trädaktigt och mkt kompakt men det bor ju i växthus, lyckligtvis finns det ett bra råd att ge - NYYYYYYP!
          Alla raka skott - nyyyp de grenar sig raskt wink.gif
          Vi h r svårt att erbjuda så ljust som de vill ha i Naturen där ju ett paradisträd verkligen är ett träd ;-) kallas för 'jade' på engelska ;-) eller money tree så det är ju en uppskattad krukväxt.
          Har själv inga problem med att tappa grenar låter som något med vatten och rötter.. och böjer sig grenarna runt krukan är det definitivt något med gödning vatten och ljus.
          KLIPP - beskär man kan vara hur tuff man vill med paradisträd - mest förlåtande växt jag vet vid beskärning!
          Och låt den bo magert - gilalr den bäst när den får växa långsamt och ge katten i krukväxtgödningen, det är ju en suckulent som skall gödas mkt sparsamt,

Hälsar Ingrid

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon