CITAT (Snöflinga @ 15-01-2006, 18:55)
Åh, de är bara så ljuvliga och helt beroende av blivande ägare.... Hoppas de kommer till bra hem, men det ser du säkert till att de gör :rolleyes:
Tittade i ditt album och såg en bild som jag först trodde var höstlöv.... fast under bilden stod det att det var torkade ringblomsblad :o Blev så nyfiken att jag måste fråga : Använder du dem till något eller är det bara till lyst :unsure:
Jag har haft kontakteksem i hela mitt liv, det är en massa olika saker jag inte tål, bland annat de flesta metaller. Jag använde kortisonsalvor i många år, men de tunnar ut huden så att den tillslut spricker vid minsta stöt. Så jag började att koka egna salvor, ringblomssalvan är den jag använder mest av!! Jag lägger ringblomsbladen (färska eller torkade) i olivolja och ställer i ett ljust fönster, där får det stå och dra i 6-8 veckor sedan silar jag och gör salvan av den oljan, bivax, honung och mjölksyra. Underbart för torr och irriterad hud!
Man kan också med fördel baka in dem i matbröd, använda dem i sallader, te och och annat.
Mvh
Fenja