CITAT (Rossi @ 17-01-2006, 17:03)
Ett svar till på din fråga Magdis: Paulun påstår att det egentligen är bäst att träna på morgonen på fastande mage eftersom fettet förbränns direkt då. (Han förklarar det mycket mer ingående än vad jag skrev nu förstås.)
Även om man har ätit lite så finns det ju näring i kroppen på de allra flesta av oss - om man inte är sjukligt mager - så vi har nog fettdepåer även om vi känner oss smala.
Tyvärr kan inte jag träna på fastande mage på morgonen. Äter inte jag frukost så får jag huvudvärk som inte försvinner på hela dagen.
Det kan inte jag heller, absolut inte! Och även om jag ätit massor före passet så blir jag vrålhungrig medan jag tränar.
I nån av Pauluns bok så står det beskrivet hur man ska äta för att öka i muskelmassa men jag tycker det är krångligt. Snabba och medelsnabba kolhydrater..och så har jag ju glutenfri kost som har högre GI också. Kan inte använda fullkorn. Bara inte den enda energin man har sitter i musklerna så...då bryter man ju ner dem medan man försöker bygga upp dem. Jag tycker den svåraste biten med träningen är att äta tillräckligt. Jag sa det till min PT och han sa att det tycker han också. Han har ungefär samma kroppstyp som jag, liten och smal.