Jag fick min sjukskrivning indragen med 10 dagars varsel efter 7 års sjukskrivning för två år sedan. Som tur är var jag kommunalt anställd och efter att ha varit tillbaka på jobbet några dagar fick jag gå hem med sjuklön från arbetsgivaren, dom hade inga andra sysslor att ge mig och trots dubbla läkarintyg så fick jag inte tillbaks sjukpenningen från Fk. Nu blev det trots allt jättebra till slut eftersom kommunen skräddarsydde en tjänst i en ny verksamhet till mig. Men jag gick med lön från arbetsgivaren från mitten av januari till november 2004. Såg säkert bra ut i Fk:s statistik eftersom dom kunnat avföra mig som sjukskriven. Bekvämt för dom att lägga ut ansvaret på arbetsgivaren. Men vad kostar det min kommun och arbetsgivare? Var det inte bara flytta skattemedel? Idag arbetar jag halvtid och har halvtid sjukersättning. Har det bättre än någonsin och det hade jag inte haft om inte Fk gjort så här och min arbetsgivare fått lite press på sig. Personligen har jag dock förlorat mycket pengar på det här, men det har ju "bara" drabbat mig och syns inte i någon tjusig statistik.
--------------------
|