Är långtidsjukskriven för diskbrock och ett dåligt vän. knä, som jag precis har opererat,
Än så länge så har f-kassan skött sig...men jag kommer att få problem framöver...
Fick omskola mig helt eftersom jag jobbade som lokalvårdare tidigare....fick arbetsträna/rehabilitera hos en firma (jag hade tur för jag kände killen som hade firman) och som jag senare fick jobb på med lönebidrag...behövde gå en kurs bara i administrativ arbete först....
Gick kursen och hann jobba 6 månader....gick en liten kurs till...när jag skulle tillbaka till jobbet så gick de i konkurs...*suck*...
Allt detta skedde på 1 ½ år... Mitt problem blir nu när jag ska ut och leta ett nytt jobb som jag klarar av med rygg å knän är att jag "har använt min arbetsträning/rehabilitering redan"...å det betyder att jag får praktisera istället... vilket är lika med 3500 kr/mån...försök å leva på det om ni kan...
Ja eländes elände...men vad kan man göra...???...försöka leta ett jobb som man tror att man kan jobba på och (jag har fått en garanti om lönebidrag) börja jobba så fort som möjligt när DE BESTÄMMER att jag är fullt 'frisk'....
Äsch synd å klaga jag har ju tak över huvudet å jag har mat på bordet och det är varmt i lägenheten...de finns de som inte har det heller....
--------------------
Kladdar och kletar i zon 4   
|