CITAT (mamamaggan @ 23-01-2006, 23:10)
Att t ex säga till någon som inte ens kan laga mat till sig själv att " När du fått tänka igenom dín situation ska du se att du piggnar till och kan börja jobba" tycker jag är oerhört kränkande.
Ja, usch vilken kränkande kommentar! Jag fick gåshud bara jag läste den.
Det var som när jag för några år sedan hade ont i min axel. Jag hade på den tiden en kvinnlig chef som jag inte alls tyckte om och hon tyckte inte om mig heller. När vi hade medarbetarsamtal så avslutade hon med att säga: "Ja, det är bara att konstatera att vi är olika du och jag." Vilken avslutning på ett medarbetarsamtal.
Men det jag tänkte berätta var att då när jag hade ont i min axel så hade den här kvinnan mage att säga till mig när vi diskuterade min axel och hur vi skulle göra med arbetshjälpmedel, sjukgymnastik etc. att hon hade minsann en väninna som hade haft ont i sin axel men sen separerade hon från sin man och då försvann det onda. Snacka om nedlåtande! För det första hade hon ingen aning om hur förhållande mig och min man emellan var (alldeles utmärkt om någon är intresserad), för det andra var det himla kallt att antyda att det onda skulle sitta i huvudet på mig och inte i axeln.
Jag fick min rullmus till slut och sen dess har jag inte haft ont i axeln. Min käre man har jag givetvis kvar. Chefen har försvunnit.