CITAT (Fenja @ 24-01-2006, 17:51)
Jag förstår inte varför man köper två raskatter för 12 000 kr när det finns så många hemlösa katter på katthemmen? Om man tog hand om två därifrån för kanske 2000 kr så skulle man kunna donera resterand 10 000 kr till katthemmet så att de kan göra ett ännu bättre arbete... om man nu är kattvän...
Men det kanske ligger samma mekanik bakom som gör att vissa arbetsgivare hellre anställer en svensk än en "blatte"....
Mvh
Fenja
Alla vill inte köra Volvo.
Skämt åtsido, smaken är som baken - delad.
Och, nej Fenja, jag tror du inte kan förstå mitt val, och det begär jag inte av dig heller.

Men låt bli att ifrågasätta mitt val och jämföra den med diskriminering, tack.
För övrigt så kan jag tala om att jag redan donerar en del pengar till ett av Sthlms katthem, eftersom jag tycker de gör ett fantastiskt jobb. (vill dock inte nämna några summor här, av förklarliga skäl, för då kanske det också ska diskuteras

)
När Elliot blev sjuk, så hade jag bl.a en del torrfoder kvar i storpack som inte var öppnade plus en hel del kattmat på burk och denna mat donerade vi efter hans bortgång eftersom sorgen efter honom var så stor att vi aldrig trodde vi skulle skaffa oss någon ny familjemedlem. Katthemmets personal blev jätteglada i alla fall.
Säg mig, Fenja, hur kommer det sig att
du avlar på huskatter, när det redan finns så många hemlösa huskatter på katthemmen?