Jag låter dem stå kvar i fönstret hela sommaren. Vattnar regelbundet och ger blomgödning en gång i veckan under vår och sommar - alltså sköter om dem som en helt vanlig krukväxt. I september minskar jag ner på vattningen för att efter några veckor helt upphöra med det. Ställer sedan undan dem mörkt och ngt svalt så de får vissna ner helt och hållet. Klipp inte bort bladen, låt dem få vissna ner. Jag låter dem vara så ända tills de börjar visa knopp efter några månader. Då tar jag fram dem och planterar om i ny blomjord, vattnar igenom krukan och låter den sedan vara tills knoppen har kommit upp ordentligt ur löken. Vattnar sedan sparsamt (ca ett snapsglas i veckan) tills blommorna slår ut.
Jag har inte lyckats driva mina amaryllislökar så att jag prickat in kommande blomningar till julen men jag tycker det är helt okay med amaryllisblommor både i januari och april.

Har just nu en 'Papillio Improved' på G, den slår ut endera dan nu
Bild från blomningen dec. -04 . Tog även fram en 'Elvas' ur förrådet för ett par dar sen, den kommer att blomma med fyllda vita blommor med rosa strimmor om några veckor- en månad.
Bild från förra blomningen -dec. -04