CITAT (Fenja @ 24-01-2006, 20:00)
Det jag vänder mig emot är att det ALLTID är "rasfolk" (ägare eller uppfödare) som kommer med små insinuanta pm som är mer eller mindre oförskämda om mina kattungar. Det är aldrig någon som har huskatt som säger något.
Jag har oxså en birma och vill definitivt inte kalla mig snobb
Jag tänkte berätta om hur det gick till när jag bestämde mig för just en birma;
Det var nämligen så att jag fick besök i trädgården av en vasinnigt söt, nyfiken katt som var det vackraste jag sett i kattväg
och tänkte för mig själv att en sådan katt ska jag skaffa mig om jag ska ha en katt. Och nåt år senare läste jag ett reportage i nån tidning om birman, och kände igen den, det var ju en sådan kisse jag hade haft i trädgården

Därefter ringde jag en kattungeförmedlare som birmasällskapet har, och fick på det sättet kontakt med en uppfödare.
Så att jag skaffade en raskatt var en ren slump, det hade lika väl kunnat vara en "vanlig" simpel bondkatt
Och efter att ha kamperat tillsammans med Greta i 5 år har jag bestämt mig för att skaffa en till, och det enbart för att det är en underbar, lugn, trevlig katt som jag verkligen kan rekommendera om man ska skaffa raskatt.
visst finns det väl snobbar i raskattsbranchen, fast jag tror inte de är snobbar egentligen utan de värnar bara om kattens rykte o rasrenhet.
Och jag har absolut inget emot folk som har andra kattraser, alla katter är underbara och har sin egen charm

Det är som någon tidigare skrev att alla vill inte ha en volvo, och om du nu väljer att ha en ford så kan du inte kalla den volvo
krister