Nu tänker jag också tycka till i denna tråd, fastän jag sagt till mig själv att inte göra det...
Jag tycker det är konstigt att sådana här diskussioner ofta spårar ur... har funderat på vad det beror på (amatörpsykolog som man är!).
Min teori är att en diskussion kan fungera så länge folk har en
GOD TON!
Olika åsikter vet vi ju sedan förr att vi har, och det är väl hela vitsen med forumet,
att diskutera?! Men det verkar "explodera" hos många när någon annan börjar använda fult språk eller går till personangrepp. Vilket iofs inte är speciellt konstigt! Vi tenderar också att försvara andra vi "tycker lika som".
Men vad tror ni som "exploderar" att ni löser genom att ge igen med samma mynt? (en allmän fråga, inte riktad till någon!)
Skulle aldrig falla mig att börja använda fula ord eller gå till personangrepp bara för att någon annan gör det! Då är jag ju inget bättre...
Och är det så att man blir missuppfattad så kan man ju förklara en gång till i stället för att bli rå förbannad på en gång. Det är ju väldigt lätt att missuppfatta skrift och smileys!
Eller om det är så att man har en dålig dag så är det ju inte jättefarligt att be om ursäkt för det hetsiga humöret "igår", vi är nog rätt förlåtande av oss!
Är det så att någon inte ger sig så är det ju bara att strunta i att svara över huvudtaget så faller ju hela diskussionen.
Hur svårt kan det vara att hålla sams på internet?

Diskussionen är inte riktat åt någon speciell utan snarare åt alla!