[Åh, vad fin hund du har!! Weimaraner... berätta lite om den! Det är nog bland det vackraste jag sett och då föredrar jag egentligen schäfrar
Fina katter också, jag gillar Tovas teckning, min Tova är en röd liten dam.
Mvh
Fenja ]
Kul att du gillar min kille! Loke är ca. 8 månader och helt underbar. Att det blev just en Weimaraner var faktiskt en ren slump. Jag har länge velat ha hund men hade nog tänkt mig en liten hund typ Parson Russel eller Border terrier. Min man däremot ville ha en stor hund och jag var bara glad att han kunde tänka sig en hund alls
Vi fick veta att en jobbarkompis till min man hade en valp av sju kvar men vi visste inget om rasen, så vi läste på. Sedan såg vi en bild på Loke och vi var sålda
Weimaraner är väldigt mångsidiga. De är utmärkta jakthundar (vi jagar inte), draghundar och någon sa att de är tredjen mest populära agility rasen i England (vet inte om det är sant).
Jag är ingen hundexpert men om man aktiverar sig med sin hund ,vad det än är, så tror jag att man kan ha de flesta raser.
Vi har gått valpkurs med Loke och skall fortsätta gå kurser och även träna agility när han är gammal nog.
Har tre barn, 6, 11 och 13 år, två katter och två kaniner och Loke passar oss utmärkt!
Tova kom till oss när hon var 1,5 år efter att ha varit innekatt. Hon var jätte skygg och mager. Nu är hon 3 år och en helt annan katt! Hon är ute och fångar möss och gillar att bli kelad med. Visst är hon fin?