Förmodligen är det en översättning och bearbetning från USA, hastighetsexemplen på tågen tyder bl.a. på det. Normala godstågshastigheter i USA. Jag vet inte om jag har morbid humor men jag finner faktiskt en del exempel roande som detta:
"Pennor uppkörda i näsan
Ännu en slapstickvariant där man tror att pennan ska penetrera hjärnan, men det är inte bara otroligt smärtsamt, men också väldigt dumt."
Faktiskt så är det fler exempel på avråd än på vad man kan göra. Det kanske finns en baktanke och ett noggrant övervägande på vad som är skrivet. Kanske kan en kandidat komma på andra tankar, författaren kanske vet mer om vad som rör sig i dessa människors hjärnor.
Många här kanske kommer ihåg LaStrega, Martina från Motala? Hon var ju lite knäpp, hon var rädd för att kräkas när hon åt. Alltså letade hon efter saker som hon kunde äta men när hon hittat något surfade hon runt hela nätet för att se om nån kräkts efter denna måltid. Givetvis hittade hon detta och så kunde hon inte äta det heller.
Många här ojade sig och tyckte synd om henne och jag undrar faktiskt om det inte var meningen att man skulle göra så. Det var väl bara en som sjöng ut och skrev ungefär: Sluta bära dig åt som en idiot. Undrar om det inte var rätt metod för sen försvann hon och var borta ett tag men dök upp igen och meddelade att hon var frisk.
Kanske inte helt för hon försvann för gott när hon inte fick hjälp med att föda upp en hund på vegetarisk kost.