Jag tycker inte att det är konstigt att lägga mycket pengar på ett djur. Och när det gäller min älskade Simba och jag fick besked att han behövde operation kan jag berätta att jag hade inte pengar till det. Så mig behöver ingen gratulera.
Jag grät mycket när jag kom hem från djursjukhuset och insåg att jag hade 5 veckor på mig (då skulle operationen ske) att få fram pengarna för att min älskade vän och familjemedlem skulle få fortsätta sitt liv.
För mig är det inte att gå långt att jämföra mina hundar med resten av min familj. Mina hundar har givit mig så enormt mycket och jag är så tacksam att de finns i mitt liv. De är levande varelser som jag har ett ansvar för, ett kärleksfullt ansvar. Hade det inte varit för mina hundar hade mitt liv sett helt annlorlunda ut, kanske hade jag inte ens funnit här. De är familj, de betyder enormt mycket och jag älskar de!
Jag lyckades få fram de pengar som behövdes för att rädda Simba, det var inte lätt, men jag lyckades. Och det känns så skönt att det löste sig, jag har tagit in Simba i mitt hjärta, i mitt liv och han är också mitt ansvar, och det är mitt ansvar att han ska leva och må bra.
--------------------
...Varför tillfoga smärta - när kärlek är det enda som består...
|