CITAT (virrevarv @ 05-02-2006, 20:37)
Jag måste bara fråga; vad gör ni med all chili, fjorton sorters chili; det blir mycket stark mat det! Och vad är det som gör chili så kul? Själv har jag inte riktigt snöat in på grönsakerna än men det kommer väl antar jag
Hihi, jag är själv inte så förtjust i stark mat, men maken älskar det. Så jag odlar mest chili för hans skull. Brukar dock ha några milda sorter till mig också. I år gjorde jag en inläggning av chili enligt ett recept i Philip Plönninges bok (heter han så?). Det blev mycket uppskattat. En inläggning gör också att man har chili hela vintern.
Sedan tycker jag att chili är rolig att odla för att den är så tacksam. Plantorna sätter ofta mycket frukt och det är roligt att följa frukternas utveckling.
Det som är kul med att odla grönsaker är känslan att äta något som man själv odlat. Det är såååå gott! Finns inga köpegrönsaker som ger samma känsla. Det är helt enkelt underbart att gå ut i trädgården en stund innan middagen och plocka det man behöver. Fast man får inte räkna på vad grönsakerna kostar, räknar man på timmarna man lägger ner blir det dyra grönsaker,