Drömde om dig och en massa odlaiter i natt Solis! Du hade en ateljé i något slags konstnärskollektiv, ni skapade och sålde era alster där. Elle och jag hade en pärlateljé där också. Jag var där och lagade mat åt er allihop, hade någon slags café eller restaurang också, även besökarna fick fika och äta.
Det här stället låg vackert, mycket likt ett ställe mellan Enköping och Västerås, med en å rinnande liksom under allting. Där på bryggan gifte du dig med en kollega, en mycket sympatisk och varm man, helskägg hade han. Tror han målade stoooora tavlor.
Elle hade gjort din brudkrona av rosa pärlor, och hon hade även gjort din brudbukett av rosa Aklejor och Prästkragar bunden som två hjärtan. Dina, Kalinskis och Bjäbbans hundar var "näbbar" med samma blommor i halsbanden.
Det konstiga var att alla odlaiter var där och slängde rosenblad på er nygifta. Reserv körde er på någon slags vagn man sett på gamla jordbruksmuséer, NorrbottenMagdis man var den som vigde er, Farbror Blå var toastmaster, Felix matte och Inga från Närke läste dikter, och Maudan visade sig vara sångerska och kallade sig Millans mirakel, hon underhöll tillsammans med Claes Lövgrens (min favoritorkester) som också spelade till dansen. Reserv och Farbror Blå dansade Oxdansen på taket. Ville nästan inte vakna i morse för vi hade så trevligt. Hela dagen på jobbet har jag gått och smålett åt min dröm.
--------------------
|