CITAT (Gossen Ruda @ 09-02-2006, 10:12)
Möjligen då om djuren kan orsaka skada på egendom eller oss. I det ingår t.ex. kamphundar, giftspindlar och giftormar.
Kamphundar... Sporter där djur slåss är olagligt i sverige.... Ordet kamphund är väldigt förvirrande... En ras gör inte hunden till kamphund, det är ägaren som gör det. Vilken hund som helst kan få ett kamphundstemperament vare sig den heter pudel eller sangt bernard eller pitbull.. För övrigt är de två gladaste hundarna jag vet två pitbulls... Allt beror på ägaren..
Ordet giftspindlar är även det väldigt förvirrande... Alla spindlar är giftiga...
Giftormar..Detta tänker jag inte kommentera... Att vilja förbjuda giftormar består endast i okunskap genom att säga att det kan skada folk... Det kan hästar och hundar och katter med och det sker väldigt mycket oftare att en häst eller hund skadar människor...Grymt mycket oftare..
"Dessutom, min erfarenhet är, att man inte direkt får respekt av andra människor, om man inte själv kan ge respekt."
Det har du helt rätt i..Jag respekterar väldigt många människor och deras tyckande..Vem som helst får tycka om vilka djur som helst enligt mig... Men de ska acceptera andras tyckande...
mvh // Johannes *voff voff*