Jag tycker i alla fall att om man uttrycker sej som killen, så har man bums tappat al respekt. Vad menar han med ordet svxxxxxxxr?
Om man tror att man kan dra alla över en kam och "skicka hem" vad han kallar med detta namn, så tänker man inte så långt.
Kanske man ( även jag) träffar på någon med invandrarbakgrund som missköter sej, verkar hotfull mm, som kan få ens tankar på såna radikala metoder som at "skicka hem", men skillnaden mellan honom och oss är att vi kanske tänker det en sekund, sen tar vårt förnuft över.
Vi vet att det finns krig och faror i andra lländer och att man kommer hit för trygghet och fred. Vi vet att det bakom ett yttre finns ett värdefullt inre. Vi vet att invandrare ofta mobbas bort från intervjuer och ansökningsförfaranden, inte alls får gå före.
Vi är inte rädda, för vi är trygga i oss själva. Den som behöver nån att sparka på, är den som andra sparkat på. (farbroriansk ordspråk)
Vidhåller min tidigare ståndpunkt: Den som inte AKTIVT tar ställning mot, tar tyst ställning för
--------------------

|