Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> jippi grantäpple
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 19-02-2006, 16:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

hej hej
          blev så lycklig i da när jag sog att mina granatäpplen har fått nya småblad .
          efter spinn,övervattnig, -1c,torka,mörker plus en omplantering i vinter efter övervattnigen .
          trode verkligen inte dom skulle komma tillbaka och det var ju bara 10-15cm höga kärnsådder .
          men men dom kom tillbaka är så jätte glad wub.gif wub.gif wub.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 19-02-2006, 16:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

granatäpple köper du på konsum eller var man nu köper det det kan finnas blan fruktdisken kolla runt lite .
          sen så tar du ut några känor u frukten sköljer dom någa ta veck det röa fruktköttet . sen planter dom 1-2cm djupt ha det fuktigt å varmt sen så när dom kommer upp vill dom ha mycket med ljus
          (jag sådde mina sent så dom växte inte s¨å¨mycket blev vinter)
          skötsel=vattna regelbundet på sommaren , vinternsvalt 10-12c och lite vatten dom klara -10c så du kna ha dom uta tills det bler -7c -8c . sen tappat dom bladen på vintern så dom kan stå mörkt . granatäple är ju en medelhavs växt så har du nån sån så kommer det att gå bra med denn wub.gif wub.gif
          dadlar om du hittar färska sånna så köp . ät dom å spar kärnorna sen så tvättar du dom någa sen lägger du dom mot sidan . så dom i en djupkruka dadlar utveklar en lång och tjock rot som dra ner kärnan i kruka där av högkruka . det är en naturlig grej dom gör för att skydda kärnan och för att söka vatten . har haft dadlar i försmå krukor där den första rotten har sprängt dom men dom var små dom krukorna . sen efter du planterat dom ha dom fuktit . sen när det tittar upp en tandpetare liknade sak vattan mycket mina första dalra jag sådde hadde jaf jorden nästintill vatten sjuk .dadlr är lätta tycker jag klara torr luft bra även dinna egna odlasse kommer ju växa upp i din miljö å trivas bättre än inköpt . dadlar kna skötas på samma sätt som medelhavs växt dom kklara -5c wub.gif wub.gif
          hoppas detta går å läsa annar så får jag skriva om det biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 02:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon