CITAT (bikiv @ 27-02-2006, 19:59)
I lördags började jag med badrummet. Fick ihop så där 6 plastkassar med sånt som kunde kastas. Gamla halvfulla burkar och flaskor, make up och hårrullar som jag ALDRIG kommer att använda. Det här är saker som bara tagit energi (samlat damm... tagit plats... städning).
Sen fortsatte jag med hallen. I ett skåp hade jag minst 20 (!) väskor, en del nya och fina men aldrig använda på kanske 10 - 15 år.
För varje sak jag kastade ställde jag mig frågan: "Kommer jag att sakna det här?" och "har jag någon känsla till det här?" Vid "ja-svar" åkte det inte iväg, men det blev mest "nej-svar", så jisses vad mycket plats jag har nu!
Nästa steg blir en bokylla som säkert kommer att bli svårare att rensa i! Böcker kan man ju ha en speciell relation till! Men där finns också en "trave" gamla AoT och AoM. Någon som är intresserad? :wacko:
Jag är jätteglad att jag köpte den här boken, jag blev verkligen inspirerad av ideérna!
Kul att du är nöjd med boken och blir inspirerad av den

men hade du verkligen inte kunnat städa och rensa ut allt det där
utan att läsa det i en bok? Jag menar.... inte hade du väl alla dom där sakerna mot din egen vilja?

Vore ju jättekonstigt om du tidigare mått dåligt varje gång du öppnat skåpet och såg alla väskor - och inte gjort nåt åt det då!
Försöker bara förstå varför man gör (nästan) självklara saker - som t.ex. att städa i badrumsskåpet! - bara för att det står i en bok.