CITAT (bikiv @ 27-02-2006, 19:59)
Nästa steg blir en bokylla som säkert kommer att bli svårare att rensa i! Böcker kan man ju ha en speciell relation till! Men där finns också en "trave" gamla AoT och AoM. Någon som är intresserad?

Gamla tidningar som AoT etc upplever jag som mycket mer värda att spara än de flesta böcker...nästan. När tidningarna är 5-10 år känns de kanske en smula trista...men när de är 20-30 år...oj så kul de är att bläddra i ibland

Hittade gamla tidningar i källaren hemmavid, det var kul. Speciellt reklamen sätter ju "tidsandan". 70-talsreklam känns så "resonerande" jämfört med reklamen idag, samtidigt som det ju så totalt uppenbart syns att de använder ett "reklamspråk" som man kanske inte noterade lika mycket om man läste tidningen på 70-talet. Fast det vet jag ju inte.
Det är som det mesta annat här i världen, det som är mest modernt blir också fort mest omodernt. Och reklamspråket försöker ju vara just modernt.
Snubblade över en Hennes-reklam från 1977 ungefär förresten, länkar till den här. Så fjärran från dagens H&M-reklam...tuff dam, trevliga kläder, ett TÅG(?) och en SKIFTNYCKEL i fickan. En Bahco-skiftnyckel dessutom, så ska det vara. Och ingen ny sådan. En gammal och använd. (Passa på att köpa på er Bahco-verktyg förresten, de ska flytta produktionen och börja göra leksaksverktyg)

Ursäkta om jag blev lite off-topic.
Vad gäller Fäng-schväj så tycker jag att det verkar jättebra, funkar det för nån så är det ju bra. Själv försöker jag också göra saker jag mår bra av, fast, jag kan inte sätta nån etikett på det. Får inre tillfredsställelse av att odla potatis och äpplen

Tillägg : ursäkta om nån retar sig på min stavning, den är inte menad att förarga i onödan, jag bara har som håbby ibland att försöka stava lite mindre utländskt