CITAT (Pirum @ 28-02-2006, 13:28)
Eller så kan det ge färre. Tror att människor är olika, en del mår inte bra av bröd och sädesslag, andra tål inte hög fetthalt i maten, den tredje tål inte fiber från grönsaker eller frukt speciellt bra. Man får nog känna det som är bäst för en själv. Mår man sämre efter att ha gått över till GI-mat så ska man såklart inte plåga sig själv mer. Jag tror man kommer långt bara genom att strunta i "vitt mjöl", "socker" etc, och bara välja fullkorn och produkter utan tillsatt socker. Tror inte fullkornsris är "dåligt", trots högt GI.
Själv får jag huvudvärk om jag äter för mycket ost eller lök, så många av recepten som inkluderar ost, lök (för att inte tala om vitlök), måste jag anpassa eller strunta i.
Precis som jag tror. Man måste själv känna efter vad som är bra för en själv. Jag har hittat något som fungerar för mig, jag är piggare, gladare och smalare!
Har förut gått ner på vanlig lågfettmat. Det var för mig mycket svårare och jag var trött och sur. Dessutom gick jag upp massor i vikt när jag inte kunde träna längre, fast jag åt likadant. Nu mår jag prima och äter god mat varje dag utan att träna mer än vad jag kan.
Jag har en kompis som provade Gi, hon fick jättemycket problem med magen så det var inget för henne. Alla är vi olika.
Det som jag tycker är skönast är att jag helt och hållet tappat sugen efter sötsaker. Smakade på en godisbit häromdagen, den var rent ut sagt äcklig! Jag som alltid ätit minst ett halvt kilo smågodis i veckan...