Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Konpostering
          Aggi
          Inlägg 28-02-2006, 14:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 7 024

På landet har vi 2 olika komposter, ser ut som 2 stora gröna plastkärl med lock.

Min fråga är jag har 4 katter som går och gör sina behov i sina lådor där det ligger varmpellets. Kan man ha en kompost där det enbart är nerkissat spån och kattbajs, eller måste man ha något annat också?

Skulle vara så bekvämt att tömma allt från katterna där och det blir en hel del speciellt på vintarn men det blir inte så mycket annat att kompostera då vi äter mycket snappmat.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Aggi
          Inlägg 28-02-2006, 16:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 7 024

Va synd att man intge bara kan ha en sådan kompost. Den ena komposten är nog en så kallad varmkompost. Kan jag då ha i lite av kattsågspånet med kiss och bajs eller bör jag undvika det överhuvudtaget?

Hur mycket kan jag ha i i så fall och hur länge kan det stå i en kompost. Kan det vara ca. en fjärdedel eller är det för mycket tro?
          Hur varmt bör det vara i komposten om det finns kattbajs i?

Ja som du hör så är jag en glad amatör men som har som mål att med tiden nu när jag äntligen har en egen tomt lära mig mera.

Värkar som man kan få snabba och bra svar här. rolleyes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 08:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon