CITAT (Berith @ 28-02-2006, 15:07)
CITAT (forget-me-not @ 28-02-2006, 13:52)
Trådskaparen startade faktiskt tråden så här:
CITAT
Finns det nå´n här som är Feng Shui anhängare?
Jag tolkar det som att hon var intresserad av att diskutera med andra som upplevde Feng Shui positivt och att hon inte alls ville ha en massa åsikter om hur fel hon har som tror på Feng Shui.
Jag hoppas att jag inte nånstans sagt att jag anser att bivik har
fel, däremot har jag sagt ett par gånger att jag försöker förstå hur boken "resonerar".
Ja, det blev en intressant tråd! Många som är initierade och många som bara "tror". Men så är det väl i de flesta diskussioner.
Jag blev väldigt nyfiken på budskapet i boken och inspirerades att börja rensa "på riktigt" bland allt som jag samlat på mig för "bra att ha". Det jag bl a fastnade för är tankarna om fattigdoms- kontra välståndsmedvetande.
Citat:
"Om jag gör mig av med det här, kanske jag aldrig har råd att köpa nytt" eller "Bäst är att snåla man vet aldrig vad som händer"
Hellre vill jag tänka:
Citat: "jag har kapacitet att skapa det jag vill i livet" eller "jag tror på att jag förtjänar att ha det bra", "det är bättre att ha sex handdukar av fin kvalitet än trettio nötta och uttjänta".
Det är så´nt jag tror utvecklar en positiv energi, medvetet eller undermedvetet.
Jag rekommenderar verkligen den här boken, den har i alla fall satt igång en massa tankar som jag aldrig tänkt tidigare och som kanske inte är så tokiga i alla fall