CITAT (bikiv @ 28-02-2006, 20:52)
Jag blev väldigt nyfiken på budskapet i boken och inspirerades att börja rensa "på riktigt" bland allt som jag samlat på mig för "bra att ha". Det jag bl a fastnade för är tankarna om fattigdoms- kontra välståndsmedvetande.
Citat:
"Om jag gör mig av med det här, kanske jag aldrig har råd att köpa nytt" eller "Bäst är att snåla man vet aldrig vad som händer"
Hellre vill jag tänka:
Citat: "jag har kapacitet att skapa det jag vill i livet" eller "jag tror på att jag förtjänar att ha det bra", "det är bättre att ha sex handdukar av fin kvalitet än trettio nötta och uttjänta".
Det är så´nt jag tror utvecklar en positiv energi, medvetet eller undermedvetet.
Jag rekommenderar verkligen den här boken, den har i alla fall satt igång en massa tankar som jag aldrig tänkt tidigare och som kanske inte är så tokiga i alla fall

Släpper det här ämnet eftersom jag ju egentligen inte är intresserad av det, blev bara nyfiken av det du skrev i början.
Men det är sånt här som jag absolut inte förstår -
"det är bättre att ha sex handdukar av fin kvalitet än trettio nötta och uttjänta" - i min "värld" ligger inte kvaliten på handdukarna till grund för om jag är lycklig eller inte. Sorry, om det verkar som om jag nervärderar din uppfattning, inte meningen alls. Men som jag sa i ett annat inlägg, det blir bara rörigare och rörigare fast jag försöker förstå.