CITAT (birgitek @ 01-03-2006, 16:17)
CITAT (LadyG @ 01-03-2006, 10:49)
Du är ingen fågel Birgit, men alla fåglarna då? Det vore väldigt synd om fler av de 20 000 viggarna som finns runt Ringhals drabbas, så gott om dem är det inte. Just nu håller de på att plocka döda fåglar därifrån, men smittan har förmodligen redan spridit sig till fler.
Alla bara tänker på sig och sitt, verkar det som...
Nej, givetvis är jag ingen fågel, men jag känner större empati med de miljontals afrikaner m. fl som drabbas av AIDS. Visst kan vi i västvärlden skydda oss.men jag är inte säker på att en kvinna i trdeje världen har kunskap och möjlighet till det.
Birgit Ek
Visst är det synd om lidande månniskor också, men är det ett hinder för att man ska få känna empati med fåglarna?
Sen är det inte så mycket kunskap som intresse (hos männen) som brister:
"According to UNFPA, only 4.9% of married women of reproductive age use condoms. Many women find it hard or impossible to negotiate with their partners to use condoms."
Kampen mot HIV/AIDS, om du är intresserad.
Fast om man ska hålla sig till vad tråden handlade om från början så är jag inte orolig för egen del, däremot tycker jag synd om alla fåglarna. Det finns inte så mycket man kan göra för dem heller, och det är nog det som är värst. Att inte kunna hjälpa.