Idag har vi kommit till en ny värld, men inte utan problem. Flytten var aviserad till 14, då kördes vi ut från gamla avd. sen fick vi ligga i en sidokorridor på nya avd ca 1 timme, då kom dom och hämtade E för att hon skulle få en ny gipsskena. Den andra hade personalen på gamla avd tagit bort så hon har legat utan ett par dar. Doktorn som ska operera gick i taket när han såg det och beordrade en ny. Vi hade alla våra saker i kassar runt sängen så jag stannade där medans gubben följde med till gipssalen. Där vred dom foten rätt utan bedövning, E sa att det var det värsta hon varit med om hon hade gallskrikit och var helt slut när dom kom upp igen.
Ja sen fick hon då komma till en ny sal, där låg redan en tjej i hennes ålder och personalen tyckte väl det skulle passa bra. Det var bara det att så slut som E var då hade hon behövt lugn och ro och den här tjejen hade 5 kompisar på besök så lugn och ro var det sista det var. Hoppas det blir bra ändå, den andra tjejen blev påkörd av en skoter i Åre och bröt båda benen tisdan på vårt sportlov.
Sen träffade vi då personalen, och det är här jag fattar att vi kommit till en annan värld, så lugna fina och glada tjejer som tar sig all tid i världen. Det kändes så himla bra. E glömde både smärta och elände när en av sköterskorna tog sig an henne, jag riktigt såg hur trygg hon blev. Ingen skugga över den andra avd men det här var något helt annat, dessutom var lokalerna större, ljusare och mer lättarbetade, sånt märks nog också på personalen. Dom var ett så samarbetat gäng också.
Operation om några dar, är den info vi nu har.
--------------------
|