Kl 04 i morse ringer telefonen och en hysterisk Elle säger att dom hängt en "fastande" skylt på hennes säng och personalen säger att hon ska opereras idag. Vi fattar ingenting. Jag pratar med sköterskan som dubbelkollar med op, jo det stämmer. Förmodligen har det brustit någonstans i kommunikationen i avd.bytet.
Telefonen ringer sen i ett fram till 06, än är det en förtvivlad Elle, än är det en lika förtvivlad personal som inte vet vad dom ska göra med henne. Det är alltså bara för gubben att kasta sig upp igen.
Sen kommer nästa pärs, det är när dom ska duscha inför op, då orkar inte E, hon är helt slut, har jättemycket värk och har förmodligen inte mycket cortison kvar i kroppen. Både E och hennes pappa kräver att dom ska tvätta i sängen, det gjorde dom på den andra avd när vi trodde det skulle bli op. Efter en lång pärs och samtal med en väldigt arrogant doktor som gör att min man fullständigt går i taket tvättar dom äntligen i sängen. Då är både dom däruppe och jag här hemma helt slut. Nu bara väntar jag på att han ska ringa hem och säga att hon är sövd så jag kan andas ut en stund iaf.
--------------------
|