Medlem
Antal inlägg: 4 173
Medlem nr: 2 369
Min lilla venusfälla har överlevt i nästintill nollgradigt insvept i handdukar runt krukan och nersatt i min gamla handdrivna potatisskalare som har genomskinligt, dränerat lock. Fick för nån vecka sen komma in i 15 grader och under lysrör, och jag tror faktiskt att detta är en knopp eller vad tror ni? Jag fick den på sensommaren och den stod i dammkanten tills sent i höstas. Jag har aldrig sett någon venusblomma så jag vet inte hur dom ser ut. Hoppas ,hoppas, hoppas
Medlem
Antal inlägg: 1 463
Medlem nr: 1 638
Det beror på VAR man läser eller VEM man frågar ang. dessa växter. jag hade mina utomhus hela året förra vintern och flera st överlevde is och snö, sen finns det de som överlever växthuset under en hel vintern, eller inomhus... Men sen finns det en del som bara dör...
Vad är då svaret på denna fråga?
kanske : Prova själv...?
Jag har mina (en del bara) inomhus under lysrör med lite lägre temp under vintern, helt naturligt då de står i en källare.
Det som är viktigast är nog vattningen, överdriv INTE detta under höst och vinter.
Det har dödat många Venusar.
Men sikta på runt 10-15 grader under vintern med lite extra belysning, det är ungefär så som jag har gjort.