Här är en! Jag har en Greyhound och en dobermann/greyhound blandning. Som tur är har han fått greyhoundhjärna...
Jag ska eventuellt bli fodervärd till en intaliensk vinthund. Det beror om gammelgubben är kvar eller inte nästa år. Är han kvar (han är 10 år nu) tänker jag vänta för han ska inte behöva stressa av en liten valp i huset på gamla dar.

Pratade här om dagen just om detta att vinthundar inte är så populära. Konstigt, just som det skrivs ovan för att det är ju helt fantastiska sällskapshundar. Vänliga, snälla och lugna inomhus. Gillar man promenader kan de gå hur länge som helst... Gillar man inte promenader hittar man ett ställe där man kan släppa dom lösa så dom får springa av sig. Jag gör bådeoch. Just greyhound och dom större vintisarna förstår man ju att alla inte vill ha, dom har ju storleken emot sig. Men Vinthundar finns ju i alla storlekar. Det är så mycket bättre med en vinthund än tex en bordercollie eller labbe om man inte är så intresserad av att träna med hunden, utan vill ha den till ren sällskap.