CITAT (Ophelia @ 04-03-2006, 17:12)
CITAT (Tesa @ 04-03-2006, 15:41)
Man kan även tänka sig att bonden gett kon grisfoder...många äldre resonerade lite "pellets som pellets" förr...
Jag känner Robban och sådant sysslar han inte med. De föder upp köttdjur och de slösar inte på dyrt fullfoder där det inte behövs (och INTE grisfoder) Så väl utbildad är Robban så han kan räkna vad det kostar.
Känner du "Robbans" föräldrar också och vet hur välutbildade de är?? Och vad de gjorde för 10-12 år sen..många har ju haft hushållsgris som de matat med grisfoder...kanske kossan gått igenom och råkat komma åt då...om de nu inte utfodrat kreaturen med nån sorts kraftfoder..
Som sagt...det var en teori..som inte alls är särskilt uppseendeväckande egentligen...
Och inte tror jag att nån gjort det "med flit" heller...
Man kan bara ha teorier om det här om man inte är helt insatt...jag skulle inte kunna svära på att mina svärföräldrar aldrig haft en ko som gått igenom och snott grisfoder..eller hönsfoder...eller tuggat på slaktavfall..
Så du får ursäkta...att du känner "Robban" friskriver inte honom och definitivt inte hans föräldrar från att ha begått misstag eller rent av bara haft otur..
Anklagar inte någon..jag bara spekulerar...precis som alla andra här..det är det enda vi kan göra..