CITAT (Tesa @ 05-03-2006, 18:07)
CITAT (Ophelia @ 05-03-2006, 13:39)
CITAT (Tesa @ 05-03-2006, 12:59)
CITAT (Ophelia @ 04-03-2006, 17:12)
CITAT (Tesa @ 04-03-2006, 15:41)
Man kan även tänka sig att bonden gett kon grisfoder...många äldre resonerade lite "pellets som pellets" förr...
Jag känner Robban och sådant sysslar han inte med. De föder upp köttdjur och de slösar inte på dyrt fullfoder där det inte behövs (och INTE grisfoder) Så väl utbildad är Robban så han kan räkna vad det kostar.
Känner du "Robbans" föräldrar också och vet hur välutbildade de är?? Och vad de gjorde för 10-12 år sen..många har ju haft hushållsgris som de matat med grisfoder...kanske kossan gått igenom och råkat komma åt då...om de nu inte utfodrat kreaturen med nån sorts kraftfoder..
Jepp...tillräckligt
Bra jobbat...jag tror inte ens jag känner mig själv så väl att jag vet precis vad jag gjorde för så länge sen...men visst OK...du vet väl bäst själv...
Och jag vill bara klargöra att jag snackar inte nåt skit om dem om det är det du tycker...
Jag tycker att det hela är väldigt tragiskt och kan inte nog beklaga att de råkat ut för det här....de måste ha ett helvete...
Men däremot så tycker jag att det är väldigt viktigt att man ser alla sätt som kossan kan ha smittats på som möjliga och inte bara "skakar av sig"...
Vilket det känns som om du gör litegrann...

Meningslöst att ens kommentera...lägger ner...du är för känslomässigt engagerad och jag vill inte trampa dig mer på tårna...
Hoppas i allafall att det går bra för "Robban", hans familj och djurbesättning och att det visar sig att inte fler djur är smittade...
Minns oron man hade under mul och klövsjukehotet och bara oron var fruktansvärt jobbig...för "Robban" har den mardrömmen blivit verklig fast i annan skepnad...
Jag tror att många i bondeleden lider med honom..