CITAT (kristerh @ 06-03-2006, 11:59)
CITAT (Bettson @ 06-03-2006, 11:52)
För det första för att det inte är samma sjukdom.
Men är det inte samma symptom
ursäkta en okunnig storstadsbo
krister
Du är så ursäktad så.
Jag är väl lite vass idag. Blir bara så hjärtinnerligt trött på att man alltid misstänkter bönder, jägare mm som någon mer eller mindre ond person som för egen vinnings skull eller mordlystnad dödar djur och dessutom skadar konsumenterna. Helst plågar dom lite också och skjuter vilt omkring sig så att det låter som rena Clondyke. De enda som jag sett skjuter vilt omkring sig är faktiskt storstadsbor med nyförvärvad jägarexamen som tror de är jägare. De blir allt vanligare numera att man är lite rädd för dom som han den skjutglade i Robin Hood. Framförallt eftersom det blir allt vanligare att folk inte gjort sin värnplikt. Men RIktiga jägare skickar hem den här sorten. Gärna med hälsningar kom inte tillbaka.
Jag känner massor med bönder och massor med jägare coh jag känner inte igen den bilden som "storstadsbor" beskriver dom.
Dom kan känner äger massor med kunskap. Tillämpar den. Tjänar mindre med pengar än vad de skulle kunna göra på annat. De har valt sitt liv för att de gilla jorden, skogen, djuren och naturen.
De omfattas av ett regelverk som skulle få vilken iso-ansvarig som helst på ett industriföretag att tycka att hans jobb var rena lugna gatan.
Så det jag reagerar på ar den misstänksamhet man alltid tar fram i diskussionen vad gäller jordbruk, jakt och fiske.