Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> lökar i kruka, hur gör jag nu?
          rosentass i Göte...
          Inlägg 06-03-2006, 16:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 158
          Medlem nr: 7 183

Hej rolleyes.gif
          Är nybliven odlait och tycker ni verkar ha så kul med massor av god info därtill. Få se om jag klarar det här med smilies också biggrin.gif

Fråga! Satte lökar (tulpan och påskliljor) i kruka i höstas. Den står i cykelrum. Nu har flera centimeter kommit upp (påskliljorna). Hade tänkt ta ut dom i vårsolen, men då visste jag inte att jag reser utomlands 16 mars - 9 april. Får hjälp med krukväxter i lgh av granne men kan inte gärna begära hon ska fixa i cykelrummet också. Här är fortf 1 dm snö och kallt. Ser inte ut att ändra sig...

Vad gör jag nu sad.gif ?

Har inte vattnat alls ännu. Vill inte "väcka" mera. Helst skulle jag vilja ha mina bebisar kvar där de är tills jag är hemma igen. Och kan pyssla och njuta. Klarar dom det, i mörkret och utan vatten? Jag kunde vattna lite innan jag åker bara kanske? Tack fr rosentass smile.gif smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Carex
          Inlägg 06-03-2006, 17:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 189
          Medlem nr: 6 174

vi ska nog låta några fler svara på den fråga, men min GISSNING är att du kan låta lökarna stå kvar.
          Välkommen förresten! Smilearna blir intget problem för dig, du verkar vara lika galen i dem som vi är! biggrin.gif wink.gif wub.gif

--------------------
          Zon II Stockholm. Min blogg om passionen till odlandet Green Thumbs

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 05:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon