CITAT (netaave @ 05-03-2006, 19:48)
Människan har ätit kött i urminnes tider, vår kropp är byggd för att äta det. Skulle aldrig acceptera att något av mina barn byter ut kött mot bönor, linser eller annan protein i stället.
Däremot behöver man inte äta kött varje dag, men kroppen mår bara bra av att äta det 2-3 ggr/vecka!
Vissa djur föds för att bli mat, andra för att bli sällskapsdjur, en del för att leva fritt, inget konstigt med det.
Känner många som kallar sig både vegitarianer och veganer men som ändå äter både fisk och kyckling. Har skinn och läder i kläder,skor och inredning.
Är så himla trött på dessa dubbelmoralister.
Människans kropp är byggd för mycket som nutidsmänniskan vanligtvis inte gör. Motion till exempel.
Så länge jag kan må fantastiskt bra utan att behöva äta lik så gör jag det (10 years and counting). Kroppen mår precis lika bra av att leva vegetariskt, kött 2-3 ggr i veckan är inte ett dugg nödvändigt. Och nej - innan någon hinner fråga - jag äter inga tillskott och ja, mina värden är jättebra. Min mamma var väl inte heller helt överförtjust när jag blev vegetarian, men vet du vad? Det var - och är -
min kropp och jag som bestämde vad jag stoppade i den, accepterat eller ej. Tvångsmatning är knappast ett val, även om barnet är under 18.
Är man vegetarian äter man inte fisk och kyckling. Punkt. Möjligen kan man kalla sig demivegetarian.
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.