CITAT (shiva @ 08-03-2006, 02:02)
Bettson snackar så mycket skit!
En massa "fakta" som ska rättfärdiga jagandet som nödvändigt. Jag känner flera jägare av älg och rådjur, och inte sjutton jagar dom för att ställa till balansen. Det har väl aldrig funnits så många älgar och rådjur i Sverige som nu, eller?
Storvillt måste vi skuta av eftersom det inte finns något annat sätt att kontrollera bestånden, då vi skapat bra miljöer och skutit av alla hinder.
Jaga älg och rådjur är ett nödvändigt ont, massor av mat, och det behövs.
Men varg och lodjurs jakt bedrivs av feta män med små k--ar som inte kan hävda sig någon annanstans. Vari ligger glädjen att sitta på pass i timmar för att skjuta en liten katt?
magnus
Men snälla shiva.
Om du läser ordentligt så ser du att jag också talat om att det finns nästan helt tomma områden i Sverige på rådjur och älg. Det är där som det finns gott om varg och lo. Det är inte jägarna som tömt skogen det är rovdjuren.
Jägarna gick ifrån arrendet på jakten pga att de inte ville skjuta sänder de sista spillrorna av älg som fanns kvar. Rådjuren är helt borta.
Detta bara för att rovdjuren inte har en naturlig fiende. Ska balans upprätthållas så behöver dom det.
Sen att hålla debatten på en sådan nivå att snacka om feta gubbar med små k--ar det är väl att gå för långt.
Jag kan tala om att jag bara sett k--en på en av dom. Den var inte liten och innehavaren var inte fet.
Det borde finnas trevligare och mera relevanta argument i en debatt än att lägga sig på den nivån.