CITAT (Betty @ 09-03-2006, 20:18)
CITAT (Castea @ 09-03-2006, 20:14)
Själv längtar jag mest till lövsuset, ljumheten i luften, kvällsfågelsång, allt levande grönt. Kvällar då man kan göra cykelturer som till de första två fotona - Badelunda/Anundshög strax utanför Västerås.
Åhhh, där har ju jag varit en gång! Men jag kom inte ihåg att det såg ut så där, kanske för att jag bara var nio år då. Skolutflykt för nästan förtio år sen...

Betty, kanske ringer det några fyrtioåriga klockor om du får se litet fler bilder från Anundshög?

För några år sedan anordnades en kombinerad vandring/teaterföreställning runt Badelunda och Anundshög, som handlade om dess historia. Alldeles fantastiskt var det, med både amatörer och professionella skådespelare, hembygdskör, islandshästförening, m m. Man fick gå på en vandring, och stanna på flera platser och se saker och ting spelas upp!
Det hela avslutades i sommarskymningen just vid gravhögarna, med facklor, sång, islandshästar, m m.
Otroligt stämningsfullt var det!
Och jag fick en välsignelse av en fornnordisk medicinman (skådespelare), som sjöng och rasslade en skallra över mitt huvud och gav mig en vit böna med en runa inristad på.