De P sidoides som jag sett i verkligheten har mörkare färg än bilden visar, mer svart än röd, fullständigt underbar pelargon

Var rädd om din, den är inte helt enkel att få att trivas (= jag dräpte min

)
Men, ja, det är en vilde
Jag håller med Estet, ERA garden (fd Wexthuset) är ett mycket bra ställe om du letar fina, annorlunda pelargonsticklingar. Jättetrevliga tjejer som hjälper till på alla sätt, det enda jag protesterar mot är priset på deras vildis-fröer....
Ett bra sätt att få tag i vildpelargon-fröer till ett överkomligt pris är att gå med i Sv Pelargonsällskapet. Omkring årsskiftet kommer en lista med fröer, fröerna är dels inlämnade av medlemmar, dels inköpta (jag tror de kommer från Silverhills), och medlemmar får köpa dem till mycket överkomligt pris.
Eftresom man kan så vildpelargoner när som helst under året: är du intresserad att prova nu Ewa? Maila eller PM:a så ska jag titta efter vad som finns kvar i mina lådor
Jag skyndar mig att tillägga att jag aldrig sått vildar så här sent på våren, jag sår mina höst-vinter, men har du plats att prova Ewa så kan jag säkert hitta lite fröer till dig