Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pelargonbok för nybörjare?, Tips, ja tack!
          ewa zon 3
          Inlägg 10-03-2006, 21:34
          Länk hit: #1

Gäster

Såg boken 100 Pelargoner - och hur du sköter dom. Någon som läst/tittat i den. Verkar den i så fall bra. Vill veta mer om pelargonskötsel, frösådd mm
          Annan bra bok. Tycker det står för lite i mina andra trädgårdsböcker.

/Ewa

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Margith
          Inlägg 12-03-2006, 18:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

De P sidoides som jag sett i verkligheten har mörkare färg än bilden visar, mer svart än röd, fullständigt underbar pelargon wub.gif Var rädd om din, den är inte helt enkel att få att trivas (= jag dräpte min sad.gif )
          Men, ja, det är en vilde smile.gif

Jag håller med Estet, ERA garden (fd Wexthuset) är ett mycket bra ställe om du letar fina, annorlunda pelargonsticklingar. Jättetrevliga tjejer som hjälper till på alla sätt, det enda jag protesterar mot är priset på deras vildis-fröer....

Ett bra sätt att få tag i vildpelargon-fröer till ett överkomligt pris är att gå med i Sv Pelargonsällskapet. Omkring årsskiftet kommer en lista med fröer, fröerna är dels inlämnade av medlemmar, dels inköpta (jag tror de kommer från Silverhills), och medlemmar får köpa dem till mycket överkomligt pris.

Eftresom man kan så vildpelargoner när som helst under året: är du intresserad att prova nu Ewa? Maila eller PM:a så ska jag titta efter vad som finns kvar i mina lådor smile.gif
          Jag skyndar mig att tillägga att jag aldrig sått vildar så här sent på våren, jag sår mina höst-vinter, men har du plats att prova Ewa så kan jag säkert hitta lite fröer till dig smile.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 06:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon