Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lägga blöjan?, Hur gjorde ni och när började ni?
          virrevarv
          Inlägg 15-03-2006, 11:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 205
          Medlem nr: 5 247

Melvin är två och ett halvt nu och min sambo tycker att det börjar bli tid att försöka få honom att lägga blöjan. Jag har inte så bråttom och tycker vi kan invänta sommaren, då springer han ju mycket mer bar om gumpen och det är så mycket mindre kläder som ska tvättas i fall det händer en olycka. Vi har skaffat både en potta och en sits till toalettstolen och har börjat prata med honom om att man ska gå på toaletten och kissa och bajsa. Han är helt på det klara ved man gör på toan och pottan men visar lite ovilja att själv sätta sig där. Melvin har börjat gå undan lite när han sköta de"tunga" utgifterna och det borde ju vara ett tecken på att han börjar kunna kontrollera det?

Jag måste erkänna att jag inte riktigt vet hur jag ska göra, hur gjorde ni? Kom ni på något litet knep som underlättade hela proceduren? Är det kanske för tidigt? När började ni?

Jag är jätteosäker och är tacksam för alla tips och trix och andra åsikter!

Ha det så gott idag!

--------------------
          Välkommen att titta in på min Blogg; Humlans Trädgårdsblogg!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Hannele
          Inlägg 15-03-2006, 18:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Ja, sommar är bra tid, flickor ofta tidigare, men det gick fort med pojkarna också;
          en gång kissade dom på sej och blötte ner byxorna, sedan ville dom gå på toa.
          Men jag var hemma och kände och såg dem, tror det är svårare på dagis.

Flickan var helt torr utan blöja vid 18 månader,
          sönerna runt 2 år, beroende på hur gamla dom var, när sommarkläderna kom på. smile.gif
          Bäst med byxor på tror jag, för då känns det blöta bättre.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 22:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon