Min mamma gick till en spågumma en gång i tiden när jag var tonåring. Hon sa en massa saker som sedan hänt. Bla sa hon att jag hade problem med min mage. Detta tyckte jag var helgalet, för min mage är en riktig plåtmage som tål allt. Men... sen visade det sig att jag inte kan få barn pga sammanväxingar i äggledarna= problem med magen. Sen sade hon också något om min lilleberor, kommer inte i håg exakt, men att det skulle bli jobbigt runt omkring honom. För tre år sedan tog han sitt liv.
För ca 6-7år sedan ringde jag till Saidas bror, bara på skoj. Han sa också en hel del saker. Jag skulle bland annat köpa hus. Jag trodde inte att det skulle ske, för där jag bodde är husen tokdyra och jag skulle aldrig få råd till sådana lån. På den tiden fanns det inte i min tankevärld att jag skulle flytta ut på landet. Men nu bor jag i ett aldeles eget hus...
Förra hösten ringde jag ett medium pga att min kompis nära anhörig var försvunnen (han hittades död ett antal månader senare). Hon sa en massa saker som stämde in på den försvunne, också att han tyvärr inte var i livet och på ett ungefär vad som hänt. Nu i efterhand vet vi att hon hade rätt i det mesta, förutom vädersträcket vilket håll han fanns. Så sa hon att det fanns någon där som ville säga ett par saker till mig. Det var min bror. Vad han ville tänker jag inte skriva här för det är alldeles för personligt, men det fick mig att helt och hållet acceptera hans död och nu VET jag att vi träffas igen när det väl är dags för mig att lämna jordelivet. Till saken hör att jag inte sa ett knyst om min bror, jag var helt och hållet koncentrerad på den försvunne.
Så, jag som lever med båda fötterna på jorden har insett att det finns en annan dimension och en annan verklighet som vissa av oss har kontakt med.
Ska också tillägga att mamma betalade liten summa till den som spådde henne, men jag har endast betalat en alldeles vanlig samtalstaxa på ett par kronor för mina samtal.
Men visst, det finns en massa klåpare i den där branchen, så man ska nog vara väldigt försiktig med vad man tar till sig och hur man spenderar sina pengar.
|