|
Alla tips ni kommer med nu till mig är något som jag har försökt med i flera år, fast även när jag har ett arbete så kommer jag aldrig i säng före kl 02 och går ändå upp å sköter mitt jobb perfekt.
Spelar ingen roll om jag så går upp kl 05.30 vilket jag nyss har gjort i ett helt år, la mig i sängen redan runt nio, men kunde inte sova förrens runt två hur jag än försökte.
Den tid i mitt liv som har varit bäst för min sömn var tiden då jag bodde ihop med min dåvarande flickvän i 3 år i grekland.
Visst har man siesta å så, men det är bara ett fåtal greker som sover under sin siesta, man slappnar bara av, fikar, vilar å tar det lugnt i ett par timmar mellan kl 14- 17 ungefär, sen är det dags att gå till jobbet igen, jobbar man i vanlig affär jobbar man ungefär till kl 23, jag jobbade ju som bartender under sommarhalvåret å slutade oftast inte före 6 på morgonen efter städning å den gamla vanliga mycket sena middagen tillsammans med övrig säsongspersonal runt om i stan, ett par öl senare, sova några timmar fram till 12-13, umgås lite med tjejen fram tills jobbet startar igen runt 20.
under vinterhalvåret var man antingen helt ledig eller jobbade lite på sin egna släkts marker med apelsiner, citroner, clementiner oliver å tomater och vinodlingar.
Har sagt det tidigare å säger det igen att jag starkt funderar på att flytta ner igen. Tror att det skulle vara bättre för mig, både arbetsmässigt och annat!
Mvh/Danne.
--------------------
Mvh/Danne.
|