Hejsan! Nu är jag glad men trött i fötterna... Har tillbringat dagen på mässan och gjort av med alldeles för mycket pengar men har massvis med fynd/måste ha med mig hem!
Jag kan verkligen rekomendera det! Nu är jag ju frögalning så att jag kan varmt rekomendera ett besök i "Viktoria-hallen" där både STA och Sällskapet Blomstervännerna sålde fröer. Detta är vad jag kom hem med därifrån: Judaspenningar; Guldlök, Jättelilja, Tolvgudablomma, Fackelranka, Kungsängslilja, Kungslilja, Svärdslilja, Sammetsiris, Liten basunlilja, Iris setosa, Solanum sp (vet ej riktigt vad det är), Kobrakalla, Akleja Green apples, Paradislilja, Alpmartorn, Strandvallmo, Trollsmultron, Kaphyazint... Dessa kostade 5 kr stycket.
Sen kan jag även rekomendera Runåbergs fröer, mkt trevlig man som stod där och givetvis blev det några påsar med hem oxå.
Från raraväxter.com blev det oxå lite smått och gott. Trevlig monter med bra bilder och bra info om dom fröer man köpte.
Impecta var bra men där var lite väl mycket folk för att man skulle vilja gå runt mer än ett varv, men på ett sätt kanske det är tur förannars hade fler frön följt med mig hem :-)
Pelagoner fanns i massssssssvisssss!!! Jag hörde många "ahhh" och "åhhh" runt de många utställarna.
Wexthuset.com sålde varigierad Änglatrumpet och på något konstigt vis kunde jag inte motstå det utan några sådana följde snällt med mig hem.
Jag får erkänna att det har varit en rätt jobbig dag, huvudet snurrar av intryck och jag hade velat gå där längre om det inte vore för vätskebrist och ömma fötter. En vattenflaska är ett MÅSTE!! Jag hade med mig en som jag fyllde på ett par gånger men hade ändå behövt mer.
Sen kan jag verkligen rekomendera "pryl"garderoberna. Det var bitvis mycket folk men attfå slippa bära på sina saker var gudaskönt.
Ni som oxå varit på mässan, något jag glömde nämna?
--------------------
Agge/ Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.
|