Idag kom utställningskatalogen till Örebromässan med lokaltidningen. Efter att ha tittat igenom den konstaterar jag att jag hade fel i ett tidigare inlägg (hittar inte tråden nu) där jag skrev att de flesta företag som finns med i Örebro även fanns på Älvsjömässan.
Många av utställarna i Örebro är mindre företag som inte fanns i Stockholm. Det är ju bra att de lokala företagen finns med och många av dem är mycket bra och seriösa.
Det som gör mig bekymrad är annonseringen "bredare utbud än någonsin". Jag roade (?) mig med att räkna igenom hur många av de ca 80 utställarna som är trädgårdsrelaterade och kom fram till att ca 15 utställare ägnar sig åt försäljning av växter, ca 45 var trädgårdsrelaterade på annat sätt (rengöringsmedel till trädgårdsmöbler, rådgivning, böcker osv) och hela 25 utställare har väldigt lite att göra med trädgård över huvud taget (garageportar, värmepumpar, nötter osv).
Lätt att bli besviken med andra ord! I ärlighetens namn tycker jag att Örebromässan får mer reklam än vad den förtjänar. Nu vill jag ju inte avråda någon från att komma, har man inte alltför högt ställda förväntningar kan man nog ha några trevliga timmar på mässan. Om inte annat är det ju värt att komma dit för Adrians skull!
Gunnel Ö