Oj vilken helg jag har haft!
Fredagen startade vid fem med frukost och virrvar innan vi kom iväg vid sju.Det var snökaos på vägen ända upp till Nyköping men i Stockholm var det strålande sol. Det var min första trädgårdsmässa och jag stormtrivdes!Dom sålde ju fuchsior på många ställen så det vart några som jag visste inte finns på Rockdala. Rockdalas monter besökte jag inte alls och det var jag glad för när jag såg rivet när jag gick förbi.Impectas monter var aldeles för liten så där gick inget att se men jag frågade expiditen om den sort jag skulle ha och hon visste var den fanns så det var bara att dyka in där och hämta.
Jag köpte en kastanjevin så om den vill sej så kommer hela hallen att vara som en jungel.

Ja,jag vet att jag inte är klok men den är så häftig.

Min man råkade släppa mej ur sikte en stund så då passade jag på att smyga in och köpa en svindyr hoyastickling.

Han har ännu inte kommit på att det kom med en sådan hem.

När klockan närmade sej 17 så såg jag att min man fått nog så vi begav oss till bekanta i Skogås och där väntade middag och trevligt umgänge till långt in på natten.
Lördagen åkte vi hemåt och kan ni tänka er att vägen går förbi Tungelsta och Rockdala var öppet.

Där var så lugnt och fridfullt så jag kunde plocka åt mej många fuchsiasticklingar och en pelargon.
Det var en hel del att ta hand om när jag kom hem och en del fröer ska jag så i morron. Lördagen var min födelsedag men eftersom min mans födelsedagspresent till mej var mässan så har alla gratulanter varit här idag. Så för mej har det varit en mycket trevlig helg.