Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ihåligt äppleträd
          janathoren
          Inlägg 08-07-2003, 08:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 1 866

Vi har köpt en vacker sluttningstomt med uppvuxna träd på. Nu har vi fått hjälp att rita ett hus och arkitekten har föreslagit att bl a behålla ett fint gammalt äppleträd. Problemet är att trädet är ihåligt innuti och jag förmodar att något äter på det innifrån (jag vet inte hur länge det varit så). Själva trädet verkar annars må bra och kommer såsmåningom att bära frukt säger grannarna. Går det att rädda eller kommer vi att såsmåningom att bli tvugna ta ner trädet?

Tacksam för svar,

Somriga hälsningar

/Jana

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          janathoren
          Inlägg 09-07-2003, 07:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 1 866

Tack för svaret Cilla! Vilket fint träd!

Jag ska ta bort det lösa i vårt träd.

Det gör inget om trädet inte skulle få någon frukt. Det är så vackert som det är, så länge inte det välter över någon biggrin.gif Vad skulle hända om man fyllde igen hålet med något för att stötta det innifrån - jag kan se ovanifrån och rätt igenom och ut?

Det stämmer nog ganska bra att det är ganska hårt kapat för mycket mycket länge sedan.

Då kommer genast nästa fråga - ett av de andra träden som ska få stå kvar är ett enormt päronträd (gissningsvis över 10 meter högt). Vi hade någon slags idé om att man kanske kunde korta ner det med hjälp av någon kunnig person, men då skulle samma sak hända med detta eller vad tror ni? Det tar endel ljus och så blåser det ner päron på grannarna :-) Är det bäst att låta det stå ifred?

/Jana

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon