Jag tycker att eftersom de släcker ner nätet, borde företag som tillhandahåller digital-TV vara statligt ägda. Som det är nu är man utlämnad till privata, vinstdrivande företag som kan göra precis som de vill!
Vi har Boxer hemma och det fungerar jättedåligt pga läget där huset ligger, antar jag. Antennen fungerade bättre. De tar inget ansvar för att det hela fungerar. Har fått ta hem TV-montör flera gånger (=DYRT!!!) för att justera utrustningen när signalen varit dålig, etc. De vickar en 100-dels grad på antennen så att den funkar ett tag (omöjligt att göra själv). Ofta har vi ingen av TV4-kanalerna (TV4, TV4 Plus, TV4 Film, TV4 Fakta, TV400 och vad det nu är) för att signalen är svag. Ljudet hänger inte med filmen osv.
När man talat med kundtjänst rycker de bara på axlarna. Kan i och för sig förstå dem.
Känner mig dock inte så motiverad att betala licens plus Boxeravgifter när man bara kan titta ibland - man är helt utlämnad här!
Har kollat med Canal Digital och de finns inte hos oss. Telia hade inte det utbud vi ville ha. Får väl tänka om till slut ändå och byta leverantör till slut för det här är inget roligt!
Kakaduan
|