Vi har Boxer och den har varit bra för 159:-/mån + kortavgift varje halvår tror jag det är. Men vi funderar på att byta till Canal Digital 42 kanaler tror jag det var + musikradiokanaler (189:-/mån.+ kortavgift 249:-/år just nu sedan kan man välja till fler mottagare 80:- för nummer 1 och 20:- för nummer 2 / månad) eller ViaSat 38 Tv-kanaler + 12 musikradokanaler (99:- i månaden + en extra box) eftersom de har lite olika utbud på flera boxrar om man har flera TV. Sedan är det då problemet med att spela in en kanal och titta på en annan. Jag fick när jag fyllde 60 år en inspelningsbar DVD och den kan man koppla så att det går att spela in en kanal och titta på en annan, men den kostade ju lite förståss tror jag. Eller så är alternativet fler mottagare. Men vi går aldrig på bio t.ex. och då kan vi unna oss detta. Sedan vill ju barnbarn ha barntvkanaler. Har kollat lite på detta med kort till datorn men har inte satt mig in i vad det kostar. Det är väl en viss månadskostnad där också eller och kortavgift, sedan blir det ju så liten bild och är man då flera som vill titta är det väl lite krångligt tror jag. Får se vad det blir.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|