Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sonens köttätare
          Leia
          Inlägg 28-03-2006, 13:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Har varit på Blomsterlandet idag. Sonen var måttligt intressera av de pelagoner som jag köpte. Men när han fick syn på dessa köttätare blev det ett annat intresse!:

Självklart blev jag tvungen att köpa dem åt honom! smile.gif
          Passa dig Adrian han kommer att konkurera ut dig om 15 år! biggrin.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Charlotte_S
          Inlägg 28-03-2006, 19:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 7 304

Jag gillar verkligen köttätande växter och tycker att det är synd att dom så ofta säljs utan bra information på hur man ska få dom att leva längre än ett par månader... min allra första dog, men det var innan jag hittade sarracenia.com. För att inte tala om att dom rätt ofta säljs i dålig kondition av affärer som inte vet hur dom ska skötas, jag såg kannväxter på IKEA och det är ju som att veta att dom kommer vara döda inom en månad. Men dom här såg ju rätt pigga ut på bilderna, även om det kan vara svårt att avgöra säkert.

(Jag gick faktiskt och köpte en ny venusflugfälla nu när jag åkte förbi plantskolan... det hade jag iofs tänkt på ett tag men nu blev jag inspirerad biggrin.gif)

Kannväxten, förresten, borde överleva om du får venusflugfällan att överleva. Dom vill också ha ljus, fuktighet och inget gödning alls. Jag har inte haft någon själv, men har hört att dom är väldigt känsliga för tillsatserna i vanligt kranvatten även för att vara köttätare (regnvatten gäller), men framförallt att dom inte tycker om att bli flyttade på eller få sin miljö ändrad. Dom här växterna ska man mest lämna ifred.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 17:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon