Ja... regnvatten var faktiskt ett problem för mig på sommaren när det var som varmast, och jag bröt det med min flugfälla. Den fick mest klara sig på gotländskt kranvatten som ju är väldigt kalkrikt, men mådde bra ändå. Så dom är inte helt ömtåliga, men jag antar att den mått ännu bättre om den fått rätt vatten. Kannväxten ska tydligen vara känsligare för det, vad jag hört. Just nu har jag tagit in snö och smält för min nya flugfälla, jag tänker satsa på att sköta den ännu bättre.
Övervintringen i kylskåp är väl inte helt optimal, men det bästa jag kunde åstadkomma i min lägenhet. Den gick på fel tid så det var fortfarande tidigt höst ute också. Jag ställde in den i en plastpåse för att hålla fukten. Många av bladen hade redan svartnat när jag ställde in den så det var inte mycket grönt kvar som kunde ta åt sig ljuset ändå... när jag tog ut den igen började den skjuta nya blad direkt.
Det här är delen på den engelska sidan som tar upp vinterdvala och temperaturer i North Carolina där dom kommer ifrån. Min trivdes så pass bra att den försökte få blomma två gånger, så helt fel kan inte kylskåpsdvala vara för dom