Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sonens köttätare
          Leia
          Inlägg 28-03-2006, 13:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Har varit på Blomsterlandet idag. Sonen var måttligt intressera av de pelagoner som jag köpte. Men när han fick syn på dessa köttätare blev det ett annat intresse!:

Självklart blev jag tvungen att köpa dem åt honom! smile.gif
          Passa dig Adrian han kommer att konkurera ut dig om 15 år! biggrin.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Charlotte_S
          Inlägg 28-03-2006, 22:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 7 304

Ja... regnvatten var faktiskt ett problem för mig på sommaren när det var som varmast, och jag bröt det med min flugfälla. Den fick mest klara sig på gotländskt kranvatten som ju är väldigt kalkrikt, men mådde bra ändå. Så dom är inte helt ömtåliga, men jag antar att den mått ännu bättre om den fått rätt vatten. Kannväxten ska tydligen vara känsligare för det, vad jag hört. Just nu har jag tagit in snö och smält för min nya flugfälla, jag tänker satsa på att sköta den ännu bättre.

Övervintringen i kylskåp är väl inte helt optimal, men det bästa jag kunde åstadkomma i min lägenhet. Den gick på fel tid så det var fortfarande tidigt höst ute också. Jag ställde in den i en plastpåse för att hålla fukten. Många av bladen hade redan svartnat när jag ställde in den så det var inte mycket grönt kvar som kunde ta åt sig ljuset ändå... när jag tog ut den igen började den skjuta nya blad direkt. Det här är delen på den engelska sidan som tar upp vinterdvala och temperaturer i North Carolina där dom kommer ifrån. Min trivdes så pass bra att den försökte få blomma två gånger, så helt fel kan inte kylskåpsdvala vara för dom smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 18:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon