Alltså, min Tropical Heat vet jag ju inte riktigt vad det är för någon. Namnet Tropical Heat är nämligen vad mixen heter hos Thompson & Morgan. Det står dock angivet att det ska vara en C. Annuum men jag vill gärna tro att det är någon habanero för på bilden så är det rätt så mycket habanerofrukter blandat med vanliga chilisar. Så, anledningen till att jag använder namnet 'Tropical Heat' är för att veta vilken påse de kom ut plus att det låter bättre än "de där chiliplantorna"..

De har hittills fått 14 timmar ljus per dygn men ändrade om detta vid sommartid så numera får de 15.5 timmar om dygnet. Temperaturen i rummet ligger på 16 grader dagtid och har så gjort under hela perioden. Naturligtvis är det varmare under lysrören men bara ett par grader samt att temperaturen under nattetid då lysrören är av faller temperaturen till 15 grader. Som lägst har det varit 15.3 grader varmt i rummet.
Mina står nu i 11 x 11 cm krukor och där tänker jag ha dem ett bra tag till. Nästa omkrukning så blir det ett par liter innan den slutliga destinationen i slutet av maj då de hamnar i 10 liters hinkar.