"Oerhört snäll". "Världens snällaste". "Den hjälpsammaste i klassen". "Hur trevlig som helst", är några omdömen från barndomsvänner och arbetskamrater
Ja, idag haglade omdömen som "omtyckt och respekterad", " Det kan inte vara möjligt", "min sambo har träffat honom massor av gånger och tycker precis som jag att han är den snällaste som går i ett par skor" om den misstänkte fähunden.
Undrar om det finns något som kan förklara dessa vansinnesdåd. Något som ursäktar dem finns givetvis inte. Med tanke på att han framstått som helt normal, men ändå varit ett riktigt avskum, så antar jag att "vård" blir helt uteslutet, det måste bli fängelse. Med rehabilitering såklart. Men hur ska man se på denne psykopat(?) att han är "frisk"? Borde rimligen inte gå att någonsin lita på honom igen. Borde låsas in tills han är så gammal att han inte kan gå för egen maskin. Först då är han väl helt ofarlig, antar jag.
Tillägg : måste dock säga att jag är förvånad att exempelvis Expressen går ut med namn och bild på den misstänkte så fort, i vanliga fall brukar de ju inte visa vare sig namn eller bild på ens dömda brottslingar. Nu är väl risken för att polisen tagit fel man väldigt liten, om de har DNA-spår från flera offer, visserligen.
--------------------
zon2.5
|